2012-05-07

Snow Flower and the Secret Fan (2011)~

Innan jag åkte bort över helgen nämnde jag att jag skulle kolla på en film som heter
Snow Flower and the Secret Fan.
Jag tycker att filmen var bra och jag kan rekommendera er att se den!

Handlar om livslång vänskap mellan två tjejer i Kina. 
De utvecklar sin egna hemliga kod som de skriver på en solfjäder till varandra
och som de använder sig av för att brottas med de stela kulturella normer som ställs på kvinnor. 
Den utspelar sig i China förr i tiden men även lite nutid också.
Filmen får fyra Cupcakes!~



Follow Nanaki Kaw

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer med en ond karaktär kommer inte till att godkännas.
Är du här för just det? - Gå någon annanstans tack!
Denna bloggen är en plats för trevliga, och jag vill bara ha ett trevligt/roligt innehåll!

Tack på förhand!~ ♥