2012-08-07

Evolution of "The Legend of Zelda" 25 years!~

Något som jag aldrig kommer till att sluta med är att spela spel.
Jag är uppväxt med mycket spelande och har ägnat mycket tid av mitt liv framför spel.
Bortkastad tid på mitt liv?
Nej absolut inte, jag kommer aldrig att sluta spela och jag älskar att spela.
Har en hel del favoriter. Men de flesta spelen är på Nintendo.
Nintendo har gjort mycket för mig.
De har en stor plats i mitt hjärta och kommer alltid att få ha kvar den!
Om jag mår dåligt eller bara är ledsen så spelar jag. Det gör mig glad och lugn.
Spel har jag varmt om hjärtat

En spelserie som jag har väldigt varmt om hjärtat är The Legend of Zelda-serien.
Det fösta Zelda spelet jag spelade var The Legend of Zelda som släpptes 1987NES-konsolen.
Ett annat spel från spelserien som jag spelat mycket på är The Legend of Zelda: Ocarina of Time.
Det släpptes 1998 på konsolen Nintendo 64.
Har spelat mycket Nintendo 64 under min uppväxt och det är en av de bästa konsolerna som
har skapats enligt mig. Älskar många spelserier som har släppts av Nintendo.
Kirby, Donkey Kong, Super Mario, Zelda.. ja listan kan göras lång!
När det nu gäller Zelda-serien så har jag tyvärr inte spelat de senaste spelen som har släppts
Nintendo Wii så mycket. Min bror Mikael har de senaste Zelda-spelen hemma och jag
har kollat på lite när han har spelat, och jag säger bara det..
Zeldaskaparna kommer aldrig till att göra mig besviken!
Något som ska införskaffas inom snar framtid är de nya spelen ifrån spelserien Zelda!

Iår fyller spelet The Legend of Zelda 25 år! Grattis till våran favorit Link!~



Follow Nanaki Kaw

2 kommentarer:

  1. Min pappa brukade ladda ner och installera en massa spel åt oss på hans dator när jag var liten, vi spelade megaman, zelda och commander keen var våran favvo!! Men jag minns inte vilken zelda det var^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kallas emulator ^_^
      Man kan ladda ner massvis med sådana. Sen kan man lägga till massa spel i det
      som kallas för ROMs! Vi hade också det på våran dator.
      Både NES och Supernintendo! :3
      Fast vi satt för det mesta och spela på Konsolen! ^_^

      Kanske var det NES ni hade och kan ha varit det allra första Zelda som
      ni spelade? :3

      Radera

Kommentarer med en ond karaktär kommer inte till att godkännas.
Är du här för just det? - Gå någon annanstans tack!
Denna bloggen är en plats för trevliga, och jag vill bara ha ett trevligt/roligt innehåll!

Tack på förhand!~ ♥