2012-04-11

2012年04月11日 - Typiskt vissa Ronnebybor!~

Hoppas att ni har sovit lika gott som jag har, jag ville knappt gå upp ifrån sängen i morse
för att det var så skönt att ligga där. ^_^
Idag ska jag till doktorn, sedan ska jag inom försäkringskassan och lämna in en blankett.
Hoppas också att det kommer någon rolig post idag med!

När jag loggade in här i morse så såg jag att jag hade fått en kommentar från en "Anonym".
Det är inte så ovanligt att det händer om man har en blogg men jag tycker att man
ska stå för det man säger i första taget.
Så ja, ett svar på denna kommentaren har jag redan skrivit i kommentarsfältet till denna personen.
Men jag kan svara igen:
- Ja, jag är behov av ett körkort för att jag bor en bit ifrån stan.
Jag tycker inte om att åka buss om jag har handlat och ska släpa hem på massa matkassar.
Det händer ofta att jag är nere i stan och drar mig hem sena kvällar.
Då skulle det underlätta om man hade körkort och bil.
Jag glömde skriva i inlägget igår kväll att jag även är behov av ett körkort 
för de jobb som jag vill söka, krävs ett körkort.
Sen inom kort så kommer jag till att flytta, och då behöver jag körkort för att kunna köra
och hälsa på min familj och vänner. ^_^
Och nej jag är inte lat, är väldigt aktiv. Rör mig varje dag så mycket som det är lämpligt.
Så där har du ett svar på det.

Detta var en typiskt kommentar ifrån ett typiskt Ronnebybor.
(Jag ser vilka det är som kommenterar för att jag får IP-adresserna.)
De vågar inte stå för vad de säger oftast.
Så länge det är negativ respons. Ronneby är en liten stad. Om folk ser att en annan är
positiv på livet som t.ex jag så blir de alltid så negativa och ska försöka att trycka ner en.
Förstår inte varför folk ska vara så avundsjuka på andra hela tiden.
Bara för att jag är väldig pepp med att kämpa för grejer här i livet så ska ni inte tro att ni
är något och tro att ni ska lyckas att få mig att ge upp. Jag ger aldrig upp! :)
(Så om ni inte klarar av mig och min blogg så kan man undra varför ni går in på den?)

Om man är så avundsjuk så kan man ta tag i sig själv istället för att försöka trycka ner andra
för att man har haft en dålig dag! Snälla sluta. Ett tips är att ni kan sätta er i lugn och ro
och tänka på vad man kan förbättra saker med och kanske tända lite ljus och dricka tea! :3
Bara ett tips.
Så denna kommentaren jag fick är antagligen ifrån samma person som hade skickat ett
sms till mig i morgon och skrivit: "Du har gått upp ett antal par kilo va? ;D"
- Nej, det har jag inte. (Snarat ner i vikt, men det är oväsentligt att prata om vikter)
När jag var ute igår så gick jag i mjukisbyxor.
Så vem ser liksom inte lite tjockare ut i mjukisbyxor? Jo alla. ^^
Vikten är inte allt, man ska kolla måtten. Och så ska man aldrig någonsin jämföra en kropp
med en annans kropp för att det är olika anlag och olika kroppstyper.
Finns viktigare saker här i livet än att whina om hur man ser ut och om hur andra ser ut.
Det är insidan som räknas!
Olika kroppstyper.
Känner att det blev lite lång text nu. 
Ska ta mig en kopp tea nu och börja dagen!
Chu~

Follow Nanaki Kaw

4 kommentarer:

  1. Det stavas TE! INTE tea! Lär dig någon gång, du är för fan 20 år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet fortfarande att det stavas te!
      Jag tycker bara att den engelska stavningen "Tea" är finare :3
      Har du hängt upp dig på det eller?
      Släpp och lev vidare!
      Haha, andas människa! :3

      Radera

Kommentarer med en ond karaktär kommer inte till att godkännas.
Är du här för just det? - Gå någon annanstans tack!
Denna bloggen är en plats för trevliga, och jag vill bara ha ett trevligt/roligt innehåll!

Tack på förhand!~ ♥