2012-04-09

Man ska älska sig själv för den man redan är!~

Jag ser ofta att människor i samhället beter sig på olika sätt och på sätt som de 
egentligen inte är i vanliga fall.
Många ändrar sin personlighet efter sitt umgänge. Det är fel.
Man ska alltid vara samma person oavsett vilket umgänge man är i.
Har märkt att många av mina vänner och andra människor i min omgivning inte klarar av det.
Det är viktigt att man alltid är samma person oavsett vad.
Jag blir alltid så chockad när folk i min omgivning ändrar sig på både beteendet, rösten och
intresset för att hålla i olika konversationer. 
Då tänker jag att den där personen känner jag verkligen inte igen! Så förändrad, på 1 minut!
Har också märkt att många i min omgivning använder sig utav mina påhittade "slangord"
och andra knasiga saker som jag brukar använda mig av.
Man behöver inte spela en annan person för att få kompisar.
Varje människa är unik och man ska aldrig lossas att man är en annan person som 
man egentligen inte är eller aldrig någonsin kommer till att bli. Stå kvar som samma person.
Jag tycker inte att det är kul att se att folk använder sig av min fantasi 
och tror att de är roliga och bra.
Har man ingen livlig fantasi som jag så behöver man inte känna sig så värdelös och måste
använda sig utav mitt. Var dig själv. 
Alla människor är unika, men kanske inte den personen de egentligen vill vara.
Man ska vara stolt över dig själv som de redan är.
Utan falska masker och roller.
Visst tycker jag att det är kul att folk uppskattar mig och ser upp till mig.
Men bara för att de gör de så behöver de inte lossas att de är mig.
Jag har alltid varit en söt tjej med livlig fantasi och är riktigt sprallig. Låt mig få vara unik.
Vill inte att någon ska vara precis likadan som jag är. Lär er att vara stolta över er själva istället.
Bara ett tips. Lovar att ni kommer att gå långt på det, för det ser så himla dumt ut
när man lossas att man är en helt annan person som man inte är, dessutom är det falskt också.


Sen en annan sak som jag stör mig på är att det finns personer som ofta är inne på min blogg
och kopierar inlägg och som sedan bloggar om samma saker som mig, 
precis efter jag har lagt upp inlägget. 
Har blivit tillsagd om detta flera gånger att det finns personer som gör det och nu
är jag trött på att höra det så jag bestämde mig för att ta upp det ämnet.
Inte kul att folk har sådan bloggtorka att de måste "kopiera" andras blogginlägg och innehåll.
Har man sådan riktig bloggtorka så tycker jag att man inte ska ha en blogg överhuvudtaget.
Min blogg är unik och jag vill att den ska fortsätta att vara det
vill inte ha en massa kopior av den.
Så snälla du/ni som beter er på detta sättet, kan man inte bara låta bli?
Hands off från mina texter och bilder.
Som ni alla vet så är det copyright på många av mina bilder, texter och dikter.
Jag kan anmäla de som kopierar utan tillstånd.
Så nästa gång så tycker jag att ni ska fråga om lov om ni får använda er av mitt bloggmaterial.
Tack på förhand! ^^


Being yourself is the prettiest thing a person can be!


The One and Only, Nanaki Kaw.
Follow Nanaki Kaw

4 kommentarer:

  1. Seriöst kopierar folk dina blog inlägg? Det är ju helt sjukt. Men det där med att härma känner jag igen. Har några stycken som försöker vara mig, med det går ju inte för bara jag kan vara jag. Tycker mest synd om dom, för dom har inte hittat sig själva än.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag är Seriös. Tröttnar snart på att blogga för att andra går och kopierar mina blogginlägg. Ja, varje människa är Unik, finns ingen människa som är lik den andra, om man inte trivs med sig själv så kan man försöka att intala sig själv att Jag är bra som jag är! =)
      Ja det är "synd" om dem som inte har hittat sig själva ännu.
      Finns sådana som aldrig kommer till att hitta sig själva och kommer till att leva med sin osäkerhet hela livet. Tyvärr är det så.

      Radera
  2. Sv: Hahah så mycket har jag inte orkat köra än! Klarar verkligen inte av att campa heller, är så tråkigt att bara sitta och vänta. :( Hittade en hel del men jag gav upp när det började bli smockfullt bland äggen. Det satt ju också redan flera som campade vid varenda vanliga äggställe... får köra lite tidigare när det inte är lika många inne. :')

    SvaraRadera

Kommentarer med en ond karaktär kommer inte till att godkännas.
Är du här för just det? - Gå någon annanstans tack!
Denna bloggen är en plats för trevliga, och jag vill bara ha ett trevligt/roligt innehåll!

Tack på förhand!~ ♥