2012-03-13

A walk to remember~ (1999)

En utav mina favoritfilmer är faktiskt A walk to Remember!
Den är så bra och jag gråter varje gång jag kollar på den.

Landon Carter (Shane West) är en populär kille med i skolans tuffaste gäng 
som bor hos sin mamma, och efter ett busstreck som fått allvarliga konsekvenser 
får han utföra straffarbete.
Det leder till att han möter Jamie Sullivan (Mandy Moore) på hennes egna
villkor och han börjar sakta förändras, utan att han är medveten om det.
Sakta blir de upp över öronen förälskade i varandra, men det finns en sak som Landon inte vet...

Filmens budskap är viktig i alla bemärkelser tycker jag. 
- Den visar att man kan förändras om man bara vill,
att man kan nå sitt inre och sitt verkliga jag och bli annorlunda, mot alla odds.
Och att man kan få tillbaka tron, kunna få förlåtelse eller själv kunna förlåta.
Därför är denna film en mycket bra film med många synliga budskap!

Follow Nanaki Kaw 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer med en ond karaktär kommer inte till att godkännas.
Är du här för just det? - Gå någon annanstans tack!
Denna bloggen är en plats för trevliga, och jag vill bara ha ett trevligt/roligt innehåll!

Tack på förhand!~ ♥